Romania…mereu surprinzatoare

2 martie 2011

Trăim în ţara în care Ferrari şi-a epuizat cota alocată pentru 2011 încă din februarie, iar distribuitorii generalişti se luptă pentru supravieţuire.

Pe o piaţă în care deschiderea unei noi reprezentanţe pare o nebunie, un gest inconştient, există investitori care reuşesc să bată criza. Vorbesc despre Forza Rossa. Firma fostului ministru, Ion Bazac, a reuşit să facă sinonim numele companiei cu maşinile la care visează bărbaţii chiar şi la 60 de ani: „Lotus este o marcă ce se adresează cunoscătorilor. Modelele Lotus sunt absolut originale. Ele se disting prin ingeniozitate, se impun prin eleganţă şi fac diferenţa prin performanţe. Pentru Forza Rossa este o mare onoare şi bucurie să fie importatorul oficial în România şi în ţările din jur. Vă urez bun venit într-o nouă eră a automobilului, a emoţiei şi a pasiunii!”.

După ce a confirmat succesul cu Ferrari, care nu costă mai puţin de 100.000 de euro, acum îşi face curaj şi intră pe piaţă cu brandul care face „cea mai ieftină maşină scumpă”, Lotus. A luat un spaţiu de birouri falimentar şi l-a transformat în showroom. Cota este de doar 20 de unităţi, adică două pe lună până la sfârşitul anului. La preţuri de la 40.000 la 70.000 euro, nu trebuie să ne mirăm dacă le vom vedea pe Elise, Exige şi Evora pe străzile din toată ţara, mai ales în zonele dimprejurul cluburilor…

Între timp aflăm că unele reprezentanţe se închid sub ochii noştri. Probabil aţi observat că majoritatea s-au mutat la periferiile oraşelor din cauza chiriilor mari din centru. Multe se luptă cu procese de insolvenţă şi datorii către importatori, si aici ma refer la distribuitorul de Mazda si Ford, BDT. Toată lumea încearcă să supravieţuiască în zona generaliştilor, pe o piaţă restrânsă de trei ori, ajungând la puţin peste 100.000 de maşini pe an.

Piaţa auto devine o lupta tot mai dură. Iar 2011 nici măcar nu a început la modul serios. Toată lumea aduce modele accesibile, bine dotate şi aşteaptă noua ediţie a programului de înnoire a parcului auto ca să poată coborî preţul, cât de cât, aproape de maşina naţională. Dacia rezistă însă, ba chiar va profita, cel mai probabil, de încă un an foarte bun. Logan se ţine bine, tot datorită preţului iar Duster abia începe să îşi arate forţele, deşi ultimele rezultate EuroNCAP nu sunt cele mai reuşite. Ce mai urmează?

No Comments

Leave a Reply