Pe lista cadourilor de Crăciun anul acesta, Ariana a scris mare cu majuscule: o cană albă de la Stanley Cup! Nu am știut evident ce este aceea și am întrebat-o care este treaba cu ea, de ce și-o dorește atât de tare. Mi-a răspuns scurt: Pentru că este faimoasă!
Ok, am înțeles! Povestea este cam așa, din scurta mea documentare.
Febra din jurul acestor căni/pahare a fost alimentată de prezența lor pe platforme de socializare, precum TikTok și de asocierea lor cu lanțuri de magazine populare, precum Target. Practic, astăzi, paharele Stanley Cup sunt cele mai căutate obiecte în 2024. Povestea celebrei căni Stanley începe în anul 1913, când fondatorul său, William Stanley Junior, a pus bazele companiei Stanley. La început, acestea au fost create pentru a răspunde nevoilor muncitorilor, dezvoltând o tehnică inovatoare de izolare cu vacuum pentru a menține băuturile la temperatura dorită, pentru perioade îndelungate. Ăsta era de fapt scopul acestui pahar pentru cei care lucrau în condiții dificile sau călătoreau în medii extreme.
Ulterior, cănile Stanley au căpătat reputația de a fi practic indestructibile iar mesajul “nu se poate sparge!” a fost extrem de promovat în materialele de marketing ale companiei, arătând astfel angajamentul față de calitate și durabilitate.
Apoi a urmat nebunia când cănile Stanley s-au bucurat de o revenire spectaculoasă în piață, ajutate, cum spuneam, de prezența intensă pe platformele de socializare, TikTok, Instagram, Facebook dar și show-uri de televiziune. Nu vreți să știți ce este pe internet! Sau dacă vreți…să vă luați timp și răbdare. Așa-numitul “Stanley Craze” a dus la o creștere semnificativă a vânzărilor, iar paharele lor, în special modelul Quencher, au devenit un MUST în rândul influencerilor în America și atenție…Japonia!
În era digitală, nu doar celebritățile umane sunt în centrul atenției, ci și obiectele cotidiene devin vedete online. De la muncitori la influenceri nu e cale lungă, e clar că vedeta Stanley a acaparat pe toată lumea, de la mic la mare, iar prețul lor, considerabil pentru un obiect atât de util, nu pare să descurajeze pe nimeni, între 30-150 dolari, dacă ești un fan înrăit. Faptul că aceste căni devin din ce în ce mai dificil de achiziționat le adaugă un plus de prestigiu și exclusivitate.
Paharele Stanley sunt în primul rând obiecte de uz casnic, însă pot fi integrate în diverse activități și experiențe pentru a aduce un strop de originalitate. Eu l-am descoperit pe Tik Tok în multe variante și moduri creative în care poate fi folosit, spre uimirea mea, în unele cazuri. Plecând de la rostul lor: cafea, ceai, băuturi răcoritoare, smoothie-uri, shake-uri proteice, am ajuns la ciorbă, mâncare cu sos, gheață, fructe, vază pentru flori, obiect decorativ (desenat, pictat), accesoriu în fotografii, spațiu de depozitare: bijuterii, bomboane, jucării. Și lista poate continua…
Știți cine s-a ocupat de revenirea lor în piață? Terence Reilly care în primăvara lui 2020 a părăsit poziția sa de Chief Marketing Officer al Crocs, celebrul brand de încălțăminte, pentru a deveni președintele companiei Stanley. Tare, nu?
No Comments