Lifestyle

Sarkozy și noutățile toamnei

1 noiembrie 2010

După un an dramatic pentru târgurile auto din 2009, ediţia din acest an a Salonului Auto de la Paris a avut loc în circumstanţe mult mai bune. În acest an, Salonul Auto de la Paris s-a  desfăşurat între 2-17 octombrie la Porte de Versailles, unde a găzduit cele mai noi şi mai bune vehicule din întreaga lume, echipamente pentru service-uri şi accesorii auto.
Vedetele de anul acesta au fost vehiculele electrice şi hibride care au devenit o constantă la orice mare salon auto, numărul lor crescând de la o ediţie la alta, tendinţa fiind spre electrificarea automobilului. Este la modă acum să-ţi prezinţi maşina ca fiind ecologică iar producătorii nu scapă nici o ocazie să arate că le pasă de mediu. Acum câţiva ani doar câteva mărci veneau cu concepte de maşini electrice.
Oficial, anul acesta au participat  peste 10.000 de ziarişti, iar aglomeraţia a fost imposibil de evitat, ca în fiecare an de altfel. La conferinţele importante s-au strâns peste 500 de oameni, iar fotografii s-au zbătut să prindă cel mai bun unghi. Cert e că organizarea la saloanele de la Geneva şi Frankfurt este mai bine pusă la punct, francezii lăsând prea multe lucruri în voia sorţii.
De asemenea, Salonul Auto de la Paris a găzduit şi o serie de evenimente, precum EDF Electric Cars Test Centre, Incredible Collection 2 şi un circuit de carturi electrice.
Vizita la salon a preşedintelui francez, Nicolas Sarkozy, a perturbat pentru aproape trei ore activităţile presei dar şi a traficului auto din oraş. Acesta a vizitat, cu precădere, standurile producătorilor francezi de automobile, Renault, Peugeot şi Citroen, care anul acesta au avut cele mai impunătoare şi populate standuri.
Conceptul Renautl Zoe prefigurează viitorul Clio. Conceptul prezentat la Paris este un model electric compact şi face parte din noua gamă ZE. Renault a prezentat la Salonul Auto de la Paris facelift-ul gamei Laguna, modelul de clasă medie francez primind uşoare modificări estetice şi tehnice la trei ani de la apariţie.
Lista premierelor de la Paris a inclus, printre altele, noul BMW X3 şi noua serie 6, dar şi primul concept ale viitoarei generaţii VW Passat. Ford a prezentat conceptul viitorului Focus ST, iar Citroen a lansa noul DS4 şi conceptul Lacoste.
Chevrolet a prezentat şi el noua generaţie a subcompactului Aveo, Audi a adus A7 Sportback,  Kia şi Saab au prezentat primele automobile 100% electrice, iar Mercedes a lansat noua generaţie CLS.
Opel a fost prezent la Salonul Auto de la Paris cu o paletă bogată de modele: conceptul GTC, Astra Sports Tourer – premieră mondială, noul Meriva, familia ecoFlex, modelul electric Ampera.
Cei de la Honda au prezentat, în premieră mondială, modelul Jazz Hybrid, primul subcompact cu propulsie hibridă, iar constructorul francez Peugeot a lansat prima maşină diesel hibrid din lume, 3008 Hybrid4.
Şi în segmentul maşinilor de lux s-au anunţat multe premiere, respectiv noul concept Lamborghini,  Bentley cu noul Continental GT, iar Ferrari cu un model în serie limitată, de 400.000 euro.
Cei de la Maserati au lansat cel mai puternic şi usor model de stradă, iar Jaguar a venit cu un concept care prefigurează viitorul XK.
Porsche a prezentat, pe lângă Cayenne diesel, Panamera şi modelele deja cunoscute, trei piese centrale: Carrera GTS, Speedster, şi Carrera GTS cabrio. Şi cei de la Dacia au rămas consecvenţi, iar la standul nostru elementele auxiliare de decor au fost puţine, standul părând sărăcăcios, lucru accentuat şi de faptul că Dacia nu a mai avut ce noutăţi să prezinte, iar conferinta de presă nu s-a mai ţinut. Chiar dacă nu au avut noutăţi notabile în acest an, la standul Dacia  a fost prezentat  un model Duster cu panouri de protecţie din plastic pentru uşi şi aripi, precum şi cu un scut prelungit pentru bara de protecţie din faţă.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply