Călătorii

De ce am ales Marbella pentru vacanță

24 august 2016

Pentru că ne place soarele și mai ales bălăceala în apă (de orice fel) am ales anul acesta să petrecem o saptămână de vacanță în sudul Spaniei, la malul Mediteranei, într-o stațiune mult lăudată și apreciată, Marbella. Și iată-ne la început de august, într-o dimineață, mult prea devreme, 5 am, cum ne-am trezit toți trei și am luat cu asalt drumul spre aeroport. Am zburat până la Malaga, timp de trei și jumătate, cu un low-cost, pe jumătate adormiți dar entuziasmați.

Ajunși la aeroport am luat un autobuz (8 euro/persoană, timp estimativ – 40 minute) ce ne-a lăsat în autogara Marbella (ultima stație), iar de acolo un taxi pentru încă zece minute, până la Hotel Senator Marbella Spa, de patru stele. Nu, nu am avut vedere spre mare, ci spre oraș. Drumul până la plajă era de cinci minute maxim, iar pe acoperișul hotelului ne-am bucurat de o piscină superbă cu vedere spre tot centrul orașului. Cât despre Spa nu am ce să vă spun pentru că nu l-am încercat. Mi s-a părut un pic ciudat programul, între 9.00-12.00…și atât. V-ați prins. Am ales plaja în locul spa-ului.

Marbella face parte din provincia Malaga, comunitatea Andaluzia, regiunea Costa del Sol. Este unul dintre cele mai importante orașe turistice și este  situat între Malaga și strâmtoarea Gibraltar, la poalele munților Sierra Blanca. Dacă vreți să vedeți partea cea mai superbă a orașului, plină de oameni bogați, vă recomand să vizitați Golden Mile, situat între Marbella și Puerto Banus, cu cele mai luxoase reședințe și hoteluri din oraș. Dacă mă raportez la numărul mare de hoteluri, locuințe de lux, mall-uri și mai ales magazine de mobilă și design interior, Marbella este mai degrabă un oraș în toată regula și nu o stațiune doar pentru petrecerea vacanțelor. Plus că numărul mare de englezi și nemți ce trăiesc acolo au făcut din Marbella un oraș exclusivist.

Cam asta pot spune și despre portul turistic Puerto Banus, un fel de rai turistic al multi-milionarilor. Aici am văzut multe yahturi sofisticate și luxoase ancorate iar pe străzi nu am pierdut din priviri nici un Bentley, BMW, Mercedes, Ferrari, Rolls, Maserati. Portul este ideal și pentru shopping, am dat peste magazine de lux, precum Gucci, Dior, Versace, malluri pline cu bijuterii și accesori. Tot aici am văzut cei mai mulți imigranți africani care vindeau tot felul de fake-uri: Michael Kors, Chanel, D&G, Gucci, pe plajă și pe stradă.

Marbella, da, este scumpă, dar nu chiar atât de scumpă. E adevărat. Contează cu ce buget ești dispus să cheltui în vacanță. Ca să vă faceți o idee, o masă pentru două persoane ajunge în medie la 50-60 de euro. Se poate evident și mai mult, în funcție de ceea ce îți dorești să mănânci și unde. O cafea începe de la 2 euro și poate ajunge  și la 5.50 euro, un fresh ajunge la 3 euro, iar o cupă de înghețată 2 euro. E suficient loc  pentru cei cu buget redus dar și pentru cei dornici de cheltuială.

Urmează să vă povestesc puțin despre Gibraltar și Ronda.

Iată aventura noastră în imagini.

You Might Also Like

2 Comments

• Reply Bella 24 august 2016 at 13:58

Din ceea ce spui, preturile-s ca peste tot in afara tarii. Foarte frumoase pozele, desi mi-ar fi placut sa postezi mai multe. 😀 N-am ajuns niciodata in Spania, tare mi-as dori sa vizitez macar Barcelona. Sper ca anul viitor sa-mi indeplinesc visul. Vara aceasta am preferat Coasta de Azur si nu regret, am avut 2 saptamani superbe.

• Reply Maria 24 august 2016 at 14:17

Anul trecut in Puerto Banus mi-am aruncat si eu ochii peste meniuri… poate din neatentie sau ignoranta nu am vazut preturi mai mari de 30 euro pe o portie de mancare… Si totusi, haideti sa ne gandim la Bucuresti sau Constanta/Mamaia, unde mancam fructe de mare congelate din al Doilea Razboi Mondial sau vita care nu a vazut in viata ei Argentina… la preturi prohibitive, de multe ori invartindu-se in jurul aceleiasi sume. Marbella este o destinatie de top, destul de exclusivista, are ce oferi, ca si intreaga Andaluzie (de la atmosfera, shopping, mancare pana la peisaje extraordinare).
    Ce voiam sa subliniez este faptul ca ne aliniam perfect la preturile din strainatate, dar nu suntem in stare de mai mult de atat. Si cum era? Daca nu va convine, nu mai veniti ;).