Lifestyle

De ce să bei cafea înainte de sport

11 iulie 2020
Trebuie să vă spun de la început că sunt un om norocos. Atunci când am început să beau cafea, adică în urmă cu cinci ani, am țintit sus. Direct la o cafea de calitate. Am sărit etapele ibricului și automatului, nu m-au atras sub deloc. George este pasionat de cafea și mi-a transmis și mie această pasiune pe care am transformat-o într-un mod viață, smart, premium și mai ales sustenabil.

Ziua pentru mine începe cu un espresso scurt, Ispirazione ROMA, fără lapte și fără zahăr. Primul beneficiu? Mă trezesc! Apoi, în mai puțin de o oră, revin la încă un espresso, de data asta COLOMBIA sau Ispirazione VENEZIA, pentru plăcerea gustului, savoare, miros și stare de bine. Însă dincolo de trezit și plăcere, beau un espresso și înainte de antrenament. În ultimul an fac foarte mult sport iar cafeaua a fost aliatul perfect pentru rezistența mea la efort. Conform medicilor nutriționiști consumul de cafea înainte de sport (mai ales cele de anduranță) crește rezistența la efort fizic, aceasta fiind absorbită rapid de către organism, în maximum o oră.

Explicația acestui fapt ar fi aceea că ingestia de cafeină nu permite organismului să epuizeze rezervele de glicogen din mușchi, iar astfel putem rezista efortului pentru mai mult timp.  Dacă nu ți-am trezit încă interesul, mai adaug încă patru motive bune să bei cafea înainte de sport:
1. Crește performanța
Dacă vrei să simți de la un antrenament la altul că ai avut rezultatele dorite, consumă constant o cafea, cu o oră înainte de antrenament. Un raport publicat în jurnalul de Medicină Sportivă din Statele Unite arată că prin consumul regulat de cafea este asigurată și o rezistenţă îndelungată la efort, fie că vorbim de sportivi de performanță, fie de cei care vor să se mențină în formă.
2. Te ferește de febra musculară
De multe ori ignorăm şedinţele de fitness tocmai din acest motiv dureros, pentru că ne alegem cu dureri musculare de care cu greu scăpăm. Însă acesta nu mai este un motiv plauzibil de a evita mişcarea, pentru că cercetătorii au aflat că o cafea înainte de antrenament reduce semnificativ şansele să te alegi cu febră musculară, datorită efectului de blocare a centrilor nervoşi responsabili pentru formarea durerii. Așadar, nu mai ai motive să nu te apuci de treabă.
3. Te ajută la arderea grăsimilor
Mai exact, consumul cafelei înainte de antrenament poate influenţa activitatea celulelor grase care se vor comporta ca resursă de energie şi vor fi distruse. Astfel, glicogenul, principalul suport al energiei, este scutit de acest efort şi va fi astfel evitată formarea grăsimii precum şi senzaţia de epuizare. Și mai mult decât atât, compuşii din boabele de cafea acţionează ca un inhibitor al apetitului, scăzând dorinţa exagerată de a mânca mult după un antrenament intens la sală.
4. Protejează organismul de boli și cancer
Cantitatea mare de antioxidanţi din cafea îţi asigură protecţie maximă împotriva diverselor infecţii, boli sau chiar împotriva cancerului. Potrivit unui studiu publicat în revista Food Science and Nutrition, consumul regulat de cafea reduce drastic şansele de diabet de tip 2, boli cardiovasculare, cancer de colon şi previne deteriorarea celulelor nervoase, reducând astfel riscul de instalare a bolii Parkinson sau Alzheimer. De asemenea, antioxidanţii speciali din cafea au efecte pozitive asupra vaselor de sânge şi a inimii.

Dincolo de aceste beneficii în sport, cafeaua ajută și la scăderea riscului de accident vascular cerebral, reducerea riscului de ciroză hepatică, scăderea depresiei la femei, reduce stresul, mărește puterea de concentrare și aduce fericire. Și da, cafeaua este diuretică și poate deshidrata, însă atâta timp cât mențineți consumul într-o cantitate moderată pe zi și vă hidratați corespunzător, cafeaua poate fi partenerul ideal în orice moment al zilei. 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply