Lorena Buhnici

Braiconf, un brand cu istorie

A început ca o fabrică de confecții subordonată regimului comunist. Dar a reușit să facă tranziția spre capitalism, să se mențină pe linia de plutire, ca mai apoi să adopte un aer cool și modern. Povestea de astăzi începe în anul 1950, când o fabrică brăileană a început producția de cămăși bărbătești ce rapid au devenit cunoscute pe piața națională și internațională. Unul dintre motivele pentru care brandul s-a menținut pe piața românească a fost recunoașterea calității produselor, în întreaga lume, fapt ce a făcut tranziția dinspre stat spre privat mult mai ușoară.

80% din producția totală merge și astăzi către diverși clienți internaționali, precum Italia, Franța, Suedia, Rusia, Norvegia, Germania și Statele Unite. Printre produsele care fac parte din portofoliul brandului se numără cămășile bărbătești, costumele, cămășile de damă și accesoriile. Astăzi, colecţiile, s-au adaptat trendurilor actuale, cu modele slim fit şi extra slim, cu imprimeuri și tonuri vibrante, pe teme nautice, florale şi geometrice, pe asimetrii, stampe şi panouri în culori diferite.

Modul cum compania a evoluat după 1990 a făcut ca brandul, care devenise sinonim cuvântului „cămaşă“ pentru bărbaţii români, să piardă din popularitate şi să fie nevoie să revină, 25 de ani mai târziu, cu o strategie de marketing şi de extindere pentru a fi revitalizat. Cum a reușit să rămână activ, modern, urban, ce și cum va comunica mai departe cu generația mai tânără, știe cel mai bine cel care este de-o vârstă cu cel mai cunoscut brand românesc de pe piața românească dar și cel mai apropiat de istoria Braiconf.

Astăzi, Dan Simionescu.

 

You might also like

Comments

Fara comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *